Noderīgi
Meklēt
Latviešu

BATL: Tuvākajā laikā Latvija var piedzīvot pilnīgu krahu absurdu lēmumu dēļ

Vilciena vagoni

Arvien nopietnākās grūtībās strādājošā transporta un loģistikas nozare, kas ir otrā lielākā tautsaimniecības nozare Latvijā, jau tuvākajā laikā var piedzīvot pilnīgu krahu divu nepārdomātu un absurdu lēmumu dēļ, pauž nozares speciālisti.

Dramatiski krītoša kravu apjoma situācijā AS LatRailNet ir nolēmusi par 7% paaugstināt dzelzceļa pārvadājumu tarifu, kas pamatoti aizbaidīs ar lielām grūtībām piesaistītās kravas, kā arī stipri vājinās pārvadātāju saimniecisko darbību.

Turklāt jau iepriekš vēstīts tas, ka valdība un Saeima ir nolēmusi paaugstināt akcīzes nodokli dīzeļdegvielai, «padarot kravu pārvadājumus Latvijā vēl nekonkurētspējīgākus, krasi ierobežojot tranzīta nozarei jebkādā veidā cīnīties par jaunām kravām izzūdošo Krievijas tranzīta kravu vietā,» norāda speciālisti.

«Transporta un loģistikas nozares izsīkums radīs ļoti nopietnu robu Latvijas tautsaimniecībā un atsauksies uz gandrīz visām ekonomikas jomām, ietekmējot ne tikai valsts budžetu, bet arī iedzīvotāju un komercsabiedrību maksātspēju un attīstību,» saka Baltijas asociācija-Transports un Loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne.

Vienlaikus viņa ziņo, ka jau kopš maija vērojams, ka Krievija atsakās no iepriekš saskaņotajiem pārvadājumu plāniem un reāli tiek pārvadāts ievērojami mazāk kravu nekā sākotnēji parakstītajos līgumos. Šā gada jūlijā faktiski tika pārvadātas tikai 27,9% no iepriekš plānotajām kravām. Turklāt kravu krituma temps arvien pieaug. Ja gada sākumā tie bija vidēji 15%, pavasarī jau pieauga līdz 30%, bet tagad sasnieguši gandrīz 70% līmeni.

Pēc pašreizējiem aprēķiniem no nākamā gada pārvadājuma viena tonna sadārdzināsies par 25 eirocentiem, kamēr, piemēram, Vācijā ir apstiprināts māsterplāns, kas paredz divas reizes samazināt tarifu. Arī mūsu kaimiņvalsts Lietuva ar savu elastīgo tarifu politiku ir mums lielu soli priekšā, jo var operatīvi reaģēt uz izmaiņām pārvadājumu nozarē.

BATL jau vairākkārt ir nākusi klajā ar priekšlikumiem, kā padarīt nozari efektīvāku un kādi darbi būtu jāveic nekavējoties, lai Latvijas tranzīta koridors nezaudētu konkurētspēju. «Pašreizējais plāns ar tarifa paaugstināšanu un dīzeļdegvielas cenas pieaugumu ir ļoti slikts signāls esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem, kas arvien nopietnāk sāk raudzīties konkurējošo valstu ostu virzienā,» norāda BATL prezidente.

Avots: bnn.lv

Raksts pārpublicēts SIA CLM Transport mājaslapā.

SIA CLM Transport ir pilna servisa kravu pārvadājumu un loģistikas uzņēmums, kurš piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājums Baltijā, Skandināvijā, NVS valstīs un citur Eiropā. Jau darbības sākumposmā CLM Transport orientējās uz klientu apmierinātību un savstarpējo sadarbību. Par vienu no panākumu atslēgām var uzskatīt personīgu pieeju katram klientam.

Velti vairāk laika sev un savai ģimenei, ļauj par savām kravām parūpēties mums…

Tev ir kas sakāms?

Paldies, ziņa saņemta! Atbildēsim tuvākajā laikā! :)Nosūtīt jaunu ziņu

Tev ir kas sakāms?

Paldies, ziņa saņemta! Atbildēsim tuvākajā laikā! :)Nosūtīt jaunu ziņu